forkredit.com | | vivaspb.com | finntalk.com

Gezi ve 17 Aralık sürecinde kanallara verilen cezalar

Aktif .

tvler650Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Gezi Olayları ve 17 Aralık süreciyle ilgili RTÜK'ün uyguladığı cezaları açıkladı. 

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, 17 Aralık operasyonu haberlerini yayınladıkları gerekçesiyle de hiçbir yayın kuruluşuna müeyyide uygulanmadığını, ancak bu süreçte Üst Kurul'un "Suçlu olduğu yargı kararı ile kesinleşmedikçe hiç kimse-suçlu ilan edilemez veya suçluymuş gibi gösterilemez; yargıya intikal eden konularda yargılama süresince, haber niteliği dışında yargılama sürecini ve tarafsızlığını etkiler nitelikte olamaz" hükümlerini ihlal ettikleri gerekçesiyle Samanyolu Haber TV'ye 7 kez idari para cezası müeyyidesi uygulanmasına karar verdiğini söyledi.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Sezgin Tanrıkulu'nun soru önergesini Arınç, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Başkanlığından alınan bilgi notuyla yanıtladı.

"BAZI KANALLAR GEZİ PARKI KAPSAMINDA KİŞİLERE GALİZ İFADELERE YER VERDİ"

Üst Kurul tarafından verilen müeyyide uygulama kararlarında da belirtildiği üzere, Gezi Parkı olaylarını yayınlayan birçok televizyon kanalı da dahil olmak üzere yayın kuruluşlarına herhangi bir müeyyide uygulanmadığını belirten Arınç, "Bazı televizyon kanallarının Gezi Parkı kapsamında kişilere yönelik galiz ifadelere yer verdikleri, doğruluğu teyit edilmemiş gerçek dışı bilgileri aktardıkları ve şiddeti özendirici şekilde yayın yaptıkları görülmüştür" dedi. Arınç, Üst Kurul'un 6112 Sayılı Kanunun; 8/1-ş maddesinde yer alan "Yayın hizmetleri, şiddeti özendirici veya kanıksatıcı olamaz" hükümlerini ihlal ettikleri gerekçesiyle; Halk TV, Cem TV ve Em TV'ye 1'er kez uyarı, 1'er kez idari para cezası; Ulusal TV'ye ise 2 kez idari para cezası müeyyidesi uygulanmasına karar verdiğini kaydetti.

"SAMANYOLU HABER TV'YE 7 KEZ İDARİ PARA CEZASI VERİLDİ"

17 Aralık Operasyonu haberlerini yayınladıkları gerekçesiyle de hiçbir yayın kuruluşuna müeyyide uygulanmadığını belirten Arınç, "Ancak bu süreçte Üst Kurul, 6112 Sayılı Kanunun; 8/1-i maddesinin; "Suçlu olduğu yargı kararı ile kesinleşmedikçe hiç kimse-suçlu ilan edilemez veya suçluymuş gibi gösterilemez; yargıya intikal eden konularda yargılama süresince, haber niteliği dışında yargılama sürecini ve tarafsızlığını etkiler nitelikte olamaz' hükümlerini ihlal ettikleri gerekçesiyle; EM TV, Sokak TV, Kanal Türk, Bugün TV, Halk TV, ve +1 TV'ye 1'er kez uyarı; Kanal Türk ve Ulusal 1 TV'ye 1'er kez idari para cezası; Samanyolu Haber TV'ye ise 7 kez idari para cezası müeyyidesi uygulanmasına karar vermiştir" dedi.