forkredit.com | | vivaspb.com | finntalk.com

TRT'NİN MAAŞ LİSTESİNE EKREM DUMANLI'DAN TEPKİ

Aktif .

ekrem_dumanli_300TRT'de program yapan gazetecilerin aldıkları ücretlerle ilgili listeye TRT Haber'de Ergun Babahan'la birlikte program sunan Zaman Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı'dan tepki geldi.

Dumanlı, daha önce TRT yönetimine yazdığı mektubu hatırlatarak iddiaların maksatlı olduğunu söyledi. İşte Dumanlı'nın twitter.com/dumanlie adresinden yaptığı o açıklama.

"Bugün bazı internet sitelerinde şahsımı da hedef alan TRT ile ilgili haberlerin yayınlandığını gördüm. Meselenin bana bakan kısmı aynen şöyledir: TRT'de programa başladığımda bir milletvekili program başına 50 bin lira aldığımızı söyleyerek iftiraya varan bir iddiada bulundu. Bu tamamen gerçek dışıydı. Ben de bunun üzerine TRT'ye bir dilekçe vererek hiçbir ücret istemediğimi; Eğer bu mümkün değilse en düşük ve sembolik rakam neyse bu ücret üzerinden program yapmak istediğimi resmen ilettim. 'Başkası da böyle yapsın' manasında bir çıkış değildi bu. TRT benim talebim üzerine 'en düşük ücret'i takdir ettiğini bana bildirdi. Ondan sonra da tekrar dönüp bakmadığımı, ücret meselesiyle meşgul olmadığımı ilgili herkes yakından biliyor...

Simdi yeni rakamlar konuşuluyor. 50 bin lira ile başlayan yalan ve mübalağalar bir hayli düşmüş ancak hâlâ insanları para canlısı gösteren iddialar dile getiriliyor. Üstelik bunu gazeteciler gazetecilere yapıyor. Yakın geçmişte, TRT'de program başı 50 bin lira aldığımı iddia ederek türlü türlü yazılar yazan insanların, TRT'nin açıklaması ile biraz olsun mahcup olmaları gerekirken hiçbir şey olmamış gibi yeni iftira ve hakaretlerde bulunmalarını ma'şeri vicdana havale ediyorum. Benim durduğum yer hala aynıdır. Benim için TRT'de program yapmak bir nevi kamu hizmetidir ve bu sebeple önemsiyorum. TRT'den yine rica ediyorum: Mümkünse hiçbir ücret talep etmiyorum.. Eğer bu mümkün değilse en düşük birim neyse o takdir edilsin. Bu benim kendim için söylediğim kıstastır. Diğer meslektaşlarımı küçük düşürecek bir şey söylemiyorum. Sonuç itibariyle bir çalışma ortaya koyup ücretini alıyorlar. Üstelik aldıkları ücretin de 'program başı 50 bin' olmadığı ortadadır. Bütün bunlara rağmen incitici yayın yapanların hem insanların hakkına tecavüz ettiğini hem de mesleğimize zarar verdiğini düşünüyorum... "